Device

Herken je dit?

  • Daar lig je voor de zoveelste keer op rij in je bed naar het plafond te staren, omdat je je afvraagt hoe lang je dit nog volhoudt. Je bent bang dat je, net als andere mensen om je heen, om gaat vallen door een burn-out. Ziekmelden? Dat komt niet in je op. Jij als HR Professional weet hoe belangrijk jouw werk is.
  • Wat moet je nu doen om van die ellendige stressklachten af te komen? Je bent hondsmoe, vergeet van alles, hebt last van je nek en schouders. Met enige tegenzin heb je een paar dagen vrij genomen, je geplande vakantie wat verlengd en een paar avonden niets gedaan. Het heeft weinig effect, sterker nog, de moeheid is alleen maar erger geworden. In deze krapte en met onderbezetting komt dat écht niet goed uit.
  • Je belt met een vriendin en uit het niets zegt ze: ‘gaat het wel goed met je?’ Natuurlijk zitten die stomme tranen gelijk weer aan de oppervlakte. Je slikt een paar keer, maar het helpt niets. Het lukt je wéér niet om de tranen weg te duwen. Je hebt het gevoel de controle compleet kwijt te zijn.
  • Het lijkt wel of je nergens meer goed uit de verf komt tegenwoordig. Het vreet aan je dat je moeite hebt je werk goed uit te voeren, terwijl het je voorheen zo gemakkelijk afging. Thuis aangekomen vertelt je man aan je hoe zijn dag is geweest, maar de helft van het verhaal krijg je niet mee. Krijg je óók nog eens het verwijt dat je ongeïnteresseerd bent. Nu weet je zeker dat je het allemaal niet meer waar kunt maken. Die rotstress!
  • Een vriendin vraagt of je gezellig mee uit eten gaat. Natuurlijk wil je wel, maar je bent gesloopt. Tóch besluit je mee te gaan, want je kunt je vriendin niet laten zitten. Na deze afspraak voel je dat het laatste beetje energie inmiddels ook verdwenen is. Je neemt je voor een volgende keer af te slaan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Deze momenten zijn té waardevol voor je.
  • Het is vroeg op de avond en je zit met een kop thee op de bank. Je weet heus wel dat rust belangrijk is en dat als je dat niet doet, je zeker gevloerd wordt door een burn-out. Toch zit je niet vrijwillig op de bank, want eigenlijk wilde je nog doorwerken aan dat ene project over duurzame inzetbaarheid. Maar het lukt je niet, je kunt het gewoon niet opbrengen. Het gaat echt de verkeerde kant op met je.

Hoe zou het voor je zijn als?

  • Jij aan je carrière timmert vanuit focus, overzicht én met werkplezier?
  • Je elke dag energiek aan het werk kunt én er balans is tussen werk en privé?
  • Emoties een onderdeel zijn van jouw leven en je weet hoe hiermee om te gaan
  • ‘In control’ zijn over jouw leven en carrière heel normaal is, waardoor dat constante gevoel van falen verleden tijd is?
  • Jij weer de leukste versie van jezelf bent en je weer kunt genieten van alle leuke momenten?
  • Je zonder enig schuldgevoel momenten van rust en ontspanning in weet te bouwen in je dagelijkse leven, zodat het niet meer zo ver hoeft te komen?

Dat is mogelijk als je het traject “Grip op stress” volgt. Een 1-op-1 traject dat bestaat uit:

  • Intakegesprek met een plan van aanpak.
  • 8 sessies van 1 uur tot 5 kwartier verdeeld over vier maanden
  • Huiswerkopdrachten om tussen de sessies door zelf in praktijk aan de slag te gaan, maximaal 15 minuten per dag
  • Door mij ingesproken ontspanningsoefeningen
  • De sessies kunnen zowel online als wandelend in de Drunense Duinen plaatsvinden, net wat jouw voorkeur heeft.

Aan het eind van dit traject:

  • Lig je niet meer wakker uit angst gevloerd te worden door een burn-out. Als jouw collega tijdens de lunch vraagt hoe het met je gaat, geef je eerlijk aan wat stress te hebben. Daarom heb jij dit al bespreekbaar gemaakt met je manager, zodat er wat aanpassingen gedaan konden worden in je workload. Je collega kijkt je vol bewondering aan en mompelt ‘dat zou ik ook wel willen’.
  • Hoef je niet meer na te denken hoe je zorgt dat je je energiek voelt met een goede werk-privé balans, want dat is onderdeel van je leven geworden. Na een drukke werkdag kom je thuis. Je weet dat je vandaag teveel hooi op je vork hebt genomen. Daarom maak jij je agenda vanavond leeg, doet een ontspannen activiteit met je gezin om vervolgens tegen je man aan te kruipen op de bank.
  • Heb jij weer rust in je lijf en hoofd. Als een collega bij je aangeeft dat het niet zo lekker met haar gaat en dat ze zich vooral heel emotioneel voelt, weet jij precies wat ze bedoelt. Je gunt haar óók dat de tranen niet meer te pas en te onpas opkomen. Nooit meer laat jij het zo ver komen.
  • Heb jij de regie over jouw leven én carrière. Als het een gekkenhuis is, omdat het op je werk weer kneiterdruk is, de KPI’s of deadlines om je oren vliegen en je thuis ook een to-do lijst hebt waar je ‘u’ tegen zegt, laat jij je niet gek maken. Juist daardoor bereik je de resultaten die je voor ogen hebt. Ook thuis heb je alle aandacht voor je gezin en dat voelt in één woord geweldig.
  • Voel jij je weer fit en een betere versie van je oude zelf. Een feestje, kraamvisite, een avondje uit met je man óf een avond bijkletsen met vriendinnen? Jij hebt er weer zin in!
  • Weet jij aan welke knoppen je kunt draaien om goed voor jezelf te zorgen. Die heerlijke momenten in de week die jij voor jezelf hebt: een boek lezen, in bad, een heerlijk filmpje op de bank of een mooie wandeling. Jij geniet van deze belangrijke momenten en wisselt rust af met lekker knallen.

Ja, ik wil grip op stress

De investering voor het “Grip op stress” traject is € 1249,-. Het is mogelijk om dit traject in twee termijnen te betalen van € 685,- per termijn. Daarnaast vraag ik je tussen de sessies door actief aan de slag te gaan met huiswerkopdrachten om alles wat je leert in de praktijk toe te passen. Hoe groter jouw inzet, des te meer resultaat haal je uit het traject.

Zij gingen je voor:

Het was ontzettend fijn met Deborah, ze is een warme en lieve vrouw en hoort en ziet echt wat er in je omgaat en benoemt dit ook. Dit geeft enorm veel inzicht in waar je tegenaan loopt, maar ook in wat juist heel goed gaat. Ze weet de diepgang in te gaan op een hele prettige manier, ik voelde me erg veilig en gehoord. Ze heeft voor rust en geluk in mijn hoofd en lijf gezorgd. Na 4 sessies kan ik hardop zeggen dat ik mijn leven echt weer een dikke 9 geef!

KristaRecruiter / Medewerker Back-Office

Bij de start van mijn traject was ik erg op zoek naar overzicht en was ik veel bezig met dat ik hulp van Deborah nodig had bij het maken van de voor mij juiste keuzes, nu ben ik een stuk verder waardoor ik er vertrouwen in heb dit zelf weer te kunnen. Dat maakt voor mij het coachingstraject zeer geslaagd en ik had het met geen andere coach willen doen!

JH

Ja, ik wil van die angst voor een burn-out af

Veelgestelde vragen

Kan ik dit traject vergoed krijgen?

Vanuit je zorgverzekering is het niet mogelijk dit traject vergoed te krijgen. Wél zijn werkgevers vaak bereid (een deel van) het traject te vergoeden. Je werkgever is er namelijk ook bij gebaat als jij niet uitvalt door een burn-out. Hiervoor zijn vaak (persoonlijke ontwikkel)budgetten beschikbaar. Bespreek dit daarom met je manager of HR. Zij kunnen je hier zeker meer over vertellen. Ook al betaalt jouw werkgever het traject, de inhoud van de gesprekken blijft uiteraard tussen ons.

Hoe snel kan ik starten met het traject?

Na de betaling hebben we op werkdagen binnen 24 uur contact om de eerste sessie in te plannen. In overleg plannen we de eerste sessie. We starten altijd binnen twee weken.

Ja, geef mij grip op stress